Festivalbruiloft

Anne en Robbert organiseerden een tweedaagse festivalbruiloft met 130 gasten op een zelfvoorzienende locatie. Ondanks een regenachtige start werd de dag prachtig met een first look in het bos. De ceremonie op het “trouweiland” was emotioneel en feestelijk, gevolgd door een toost, diner, en verrassingen zoals optredens van DJs en de bruidegom die zong. De avond eindigde met dansen en een overnachting voor alle gasten. De volgende ochtend werd afgesloten met een gezamenlijk ontbijt.

Bruiloft Anne & Robbert

30 augustus 2023

Bruid Anne

★★★★★

“Anouk heeft ons fantastisch geholpen met onze bruiloft. We hadden een wedding festival van 2 dagen georganiseerd met 130 gasten op een locatie waar alles zelf geregeld moest worden: inkoop, personeel, aankleding. Anouk heeft ons de maanden voor de bruiloft erg goed geholpen met het vertalen van onze wensen in een plan, met het maken van een draaiboek, met het selecteren van leveranciers, met creatieve ideeën, met de aankleding en met de praktische voorbereidingen. Bij ons vond ze de ideale cateraar die goedkoper was dan degene die we zelf vonden, ze dacht mee in het regelen van personeel, ze hielp zelf mee met opbouwen, ze had super leuk contact met onze gasten, bedacht leuke spellen voor de kinderen, ze zorgde ervoor dat onze uitnodiging en brief veel completer waren, maakte onze dagindeling veel reëler dan we dat zelf deden en ze hielp ons keuzes maken. Een echte wedding planner! Tijdens de bruiloft had Anouk het complete overzicht, bleef ze rustig, stuurde ze al het personeel aan, ontving ze leveranciers en gasten en zorgde ze er voor dat de dagen top verliepen. Ze zorgde dat de tafels er heel mooi uitzagen, dat alles echt op tijd verliep, was super lief voor vrienden die ook meehielpen, zorgde dat we zelf niks merkten van onverwachte uitdagingen en zorgde dat alles top werd overgedragen/ achtergelaten aan het einde. Een echte event manager! Anouk is zelfstandig, een echte aanpakker en harde werker, heeft oog voor detail, zorgt dat alles volgens planning verloopt, is creatief, gastvrij en een echt mensen mens. Ze weet heel goed hoe ze personeel moet motiveren en ze weet hoe ze gasten zich welkom kan laten voelen. Ze heeft een enorm verantwoordelijkheidsgevoel en zorgt ervoor dat je als bruidspaar volledig ontlast wordt doordat ze vooraf heel goed luistert naar wat je echt bedoelt. Wij raden Anouk aan iedereen aan die een zeer goed georganiseerde, sfeervolle en ontspannen bruiloft wil hebben waar je zelf optimaal van kan genieten.”

Festivalbruiloft

Op 30 augustus 2023 was het zo ver: de festivalbruiloft van Anne & Robbert! De dag van tevoren sliepen Anne en de kinderen in een huisje in het bos, vlak naast de locatie. Ondertussen genoot Robbert met vrienden en getuigen thuis van een laatste uitgebreid diner als vrijgezel.

Voorbereiding

De ochtend van de festivalbruiloft begon met veel regen. Terwijl ik samen met een aantal vrienden de laatste dingen klaarzette, werd het haar en de make up van Anne en haar dochter gedaan in het sfeervolle boshuisje. Nadat Robbert zich samen met getuigen thuis klaar had gemaakt, vertrokken zij ook naar de feestlocatie.

First look

Rond de lunch werd het droog en liep de bruidegom samen met (schoon)ouders, getuigen en directe familie richting het huisje waar de bruid en de kinderen verbleven. Nadat zij een kleine wandeling hadden gemaakt door het groen en het kleine bruggetje over waren, vond buiten in het bos de first look plaats, in het bijzijn van dierbaren. Samen met dit kleine gezelschap genoten ze van een lunch, voordat de bruiloft zou starten.

Start Festivalbruiloft: Ceremonie

Vanaf het begin van de middag waren alle gasten welkom om in te checken voor hun hotelkamer of om hun tent of camper neer te zetten. Met een drankje in de hand gingen ze vervolgens richting het trouweiland, waar een grote tent stond die prachtig was aangekleed. De sfeer werd gelijk gezet doordat de ceremonie begon met de dansende opkomst van de vriendengroep van het koppel. Hierna werd de ceremonie geleid door een vriend van het koppel, met afwisselend liedjes en speeches van de kinderen en gasten. Tenslotte verzorgde de trouwambtenaar het laatste, officiële deel van de ceremonie.

Toost en diner

Vervolgens was het tijd voor een toost met prosecco en een hele sweet table vol met taart en cupcakes! Ondertussen begon de eerste DJ gelijk met draaien en tussendoor waren er verschillende dierbaren die een speech of liedje deden. Aan het einde van de middag was het tijd voor de verrassing die geregeld was voor de bruidegom; de bruid had als verrassing een tweede DJ geregeld voor de bruidegom! Daarna verschenen er grote borrelplanken op tafel en er werd rondgegaan met verschillende hapjes, waarna er een uitgebreid Italiaans buffet neergezet werd waar alle gasten van genoten.

Festival feest

Aan het begin van de avond barstte het feest los toen de band begon te spelen. Bier en wijn werd intussen constant aangevuld en er werd flink meegezongen en gedanst. Hier was het tijd voor de verrassing voor de bruid: de bruidegom zong namelijk 2 liedjes mee met de band! Tot slot verplaatste het feest zich naar binnen, waar het bruidspaar samen met de kinderen een openingsdans danste, en een derde DJ de gasten daarna vermaakte. Aan het einde van de avond bleven bijna alle gasten slapen op locatie.

Ontbijt

De volgende ochtend werd deze mooie festivalbruiloft afgesloten met het bekijken van een video gemaakt door vrienden, een laatste speech en vervolgens een gezamenlijk ontbijtje buiten.

Team:

Locatie: De Heische Hoeve
Ceremoniemeester: Bruiloften bij Anouk
Fotograaf: M54 Beeldcreaties
Eerste DJ: DJ Imte
Tweede DJ: Eddy van de Woude
Derde DJ: Xaverius Funk
Band: Van Binsbergen Trio
Catering: Ifratelli Nuenen
Tenten verhuur: Pavilion Rex Tentenverhuur
Meubilair verhuur: Festum Event Supplies
Koeling en drank verhuur: Van de Wijgert